El proper diumenge 16 de març, a les 11h. la plataforma Comunitat
Educativa de Terrassa (CET) convida a tota la ciutadania a participar en
la jornada lúdica-reivindicativa organitzada al Parc Vallparadís, amb la
finalitat de fer visible la greu situació que travessa avui l’Educació pública,
i promoure la reflexió i l’acció vers les polítiques conservadores i
restrictives, que amenacen una Educació garantida, igualitària i de qualitat
per al conjunt de la població.
Diumenge 16 de Març: tothom al Torrent de les Bruixes.
Sota el lema “L’educació pública de totes i de tots” la
jornada del dia 16 preveu la participació de diferents col·lectius relacionats
amb el món de l’educació i el lleure a Terrassa, en forma de tallers oberts,
actuacions musicals i accions diverses, inclosa la lectura d’un manifest.La
jornada s’iniciarà a les 11h del matí i està previst que finalitzi a les 14h.
Què és la Comunitat Educativa de Terrassa?
La Comunitat Educativa de Terrassa neix amb la
voluntat de sumar esforços i recollir les inquietuds de tota la ciutadania
terrassenca implicada, d’una manera o altra, amb l’Educació. La integren
associacions de pares i mares, docents, estudiants, sindicats, entitats
d’educació en el lleure, moviments de renovació pedagògica, i està oberta a la
participació de qualsevol persona sensible als problemes de l’Educació pública
avui.
La CET pretén així abordar l’acció i la reflexió sobre les
polítiques que posen en perill avui un model educatiu públic de qualitat i
universal, i les seves conseqüències en el nostre entorn més pròxim, des d’una
perspectiva en la qual es tinguin en comptes totes les veus implicades en el
procés educatiu. Es posa en valor així el concepte de “comunitat educativa” com
a base de l’Educació, front al model educatiu imposat avui, basat en els
criteris economicistes del managementempresarial de les ideologies
neo-conservadores, que ens adreça cap a un sistema educatiu estratificat i
injust.
La Comunitat Educativa de Terrassa es posiciona
contra les polítiques educatives seguides pel govern autonòmic i l’estatal, i
l’escassa prioritat que han demostrat donar als interessos i les necessitats de
la ciutadania a l’hora de dissenyar-les. Vol evidenciar la despreocupació
demostrada pels poders públics per una Educació pública de qualitat real,
restringint els seus recursos materials i humans, creant barreres per a l’accés
en condicions d’igualtat en tots els nivells educatius, implementant mesures
que atempten contra la gestió participativa i democràtica als centres, i posant
en seriós perill el model lingüístic cohesionador de l’escola catalana.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada